A promise is a promise...

 Am promis, a venit momentul sa ne tinem de promisiune!
Dar ce catel sa luam? Ce rasa ar fi mai potrivita? Este rasa un criteriu, adica, au rasele anumite trasaturi peste care se suprapune educatia primite apoi "in familie"?

O galeata de intrebari, cautari nesfarsite pe internet...

Stiam ca, pentru conditiile date nu orice caine este potrivit. Si nu pentru ca urmaream o poza frumoasa ci pentru ca ne doream ca si cainele sa fie OK, sa aibe o viata buna si lipsita de traume.

Avem un copil, o curte, lipsim perioade lungi de timp, ne mai vin prieteni in curtea respectiva, nu doream sa avem un caine in lant.

Dar cainele acesta trebuia sa poata sa treaca iarna fiind expus la temperaturi scazute, sa pazeasca si curtea fiind insa capabil sa tolereze vecinii care ii dau de mancare in lipsa noastra, sa aiba o agresivitatea controlata si controlabila fara sa fie anxios. 

Ce mai, o multime de criterii pe care le doream indeplinite simultan. Greu, greu, greu.

Rasele comune, despre care am putut obtine informatii citind pe internet aveau, fiecare, cate un minus major. Fie erau prea agresive, fie nu suportau despartirea de familie pentru perioade lungi de timp, fie nu se impuneau in zona (am avut unele experiente negative cu saritori de garduri).

Dupa aproximativ un an de cautari, discutii, argumente pro sau contra, ne-am oprit asupra a doua rase romanesti: Ciobanescul Mioritic si Ciobanescul Romanesc de Bucovina.

Un mioritic am putut observa in vecini si ni s-a parut nitel cam prea agresiv dar si cu o blana ce necesita tratament mai des decat puteam ajunge noi la casa de vacanta.

Apoi, se punea problema ce sa fie? Catel sau catea? Si aici, argumente pro si contra. Pana la urma am decis sa luam o catelusa pentru ca, aveam noi impresia, cand va intra in calduri va fi mai usor de controlat.

Pe de alta parte, doream sa pot sta ceva timp cu puiul dupa ce il aduc, asa ca aveam nevoie si de o conjunctura potrivita sa ma pot elibera de treburile din Bucuresti.

Datorita unei prietene a sotiei, care avea un amic prin zona Bistrita care, la randul sau stia un cioban care avea CRB, alegerea si momentul au fost un pic fortate si inevitabilul s-a produs. Am primit doua  fotografii pe mesageria electronica si asta a fost.






Comentarii

Postări populare